onsdag 29 december 2010

Inte en kontaktannons

Jag sitter och funderar på hur en bra pôjk ska va för mig,igår blev jag akutförälskad i Dundee, men fick inte det för mamma, hon tyckte han va en aning för gammal.. förstår inte?!
Så, får helt enkelt tänka om..


i ett förhållande med mig:


första tiden:
  • Han ska visa sin manliga styrka med att kunna laga saker som inte jag kan, tex bilen..
  • Han ska ha förmågan att kunna väcka mig mitt i natten och vara söt, utan att jag bryter ihop av trötthet
  • Han ska kunna göra en vanlig brunsås till köttbullarna jag har rullat, för att visa sin talang i köket
  • Han ska veta hur man bäddar sängen
  • och tvätta kläder..
sen har jag liksom inte så stora krav sådär i starten.

Efter några månader:
  • Ska han inte tveka om att be om min hjälp när det behövs. Jag kan det mesta som behövs, och kan jag inte, så lär jag mig
  • Han ska veta att, har jag en hangover, bor jag i duschen, och att fanta är min enda medicin
  • Han ska även ha märkt att jag gråter för många olika saker, men det betyder inte att det är något som har hänt, jag gråter för att "sån är jag"..
  • Han ska uppskatta att jag går upp en timme innan honom på morgonen för att ge honom frukost på sängen
Efter 1 år:
  •  Ska han inte våga väcka mig på natten för att vara gullig, om jag inte ber om det. (hatar att bli väckt utan bra anledning)
  • Vidare på punkten ovanför ska han veta att mobilen sätter man på ljudlös på kvällen när man ska sova, får seriöst ont i hjärtat om jag vaknar av mobilens ljud..
  • ..vilket bidrar till att jag inte kan somna om, om behöver pratsällskap i mååånga timmar..
  • Nu vill helt plötsligt jag också ha lite service, som att han vattnar blommorna ibland?
  • ..eller försöker sig på att laga lite mat, ta något enkelt som lasagne (hett tips eftersom jag älskar lasagne)



Praktiskt sett borde jag ha en karl i mitt liv inom 48 timmar.. måste nämligen byta halvljuset på bilen, har gjort det själv på mina förra bilar, men på Bettsy är det bökigt..

Men kom ihåg: det här är ingen kontaktannons...


(men känner du nån som verkar stämma in, tveka inte, jag behöver hjälp)

2 kommentarer:

  1. Kom hit ska jag byt halvljus åt dej ;)

    SvaraRadera
  2. Lite sent ute, sorry, men jag fixar det du behöver ;-) // J

    SvaraRadera