måndag 6 december 2010

att vara likgiltig



Det här är en bild från den galnaste, roligaste, tuffaste och mest störda cykelturen jag varit med om!

Jag mitt vansinne till människa kom på att "åhå,, cykla långt, det bör vara kul"
Therese, den dumma människan gick på idén, och tjipp, så var vi på väg!

Torsby-Lekvattnet-Östmark-Torsby!
Behöver jag säga ordet järnsmak många gånger!?!?
vägen upp till Lekvattnet var smått uppför hela tiden, något man inte tänker så allvarligt på i bil.
Berget över till Östmark var djävulskt, och till saken hörde att jag dagen innan fått ont i halsen också,
så en bit upp på berget stannade jag med syrebrist, kvalmet i halsen och sotad blick.
Therese den hurtbullen tävlade emot sig själv och cyklade som en galen farkost uppför berget!

Men sen blev det behagligt, nedför en bra bit, brant också.
Det var DÅ vi kom på att det var dags att kolla om bromsarna fungerade...Så dags då =)

Framme i Östmark tog vi en småförtjänt vila inne på fiket, vatten och kexchoklad. Yiha!
Sen vidare igen.
Just ja, mitt tappra knä la av också, så sista dryga milen trampade jag med ett ben.
Ytterligare: yiha!

Men fram det kom vi, och kul , det hade vi!

Avslutade dagen med relaxen på badhuset, DET var vi väl värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar