söndag 26 december 2010

Day 15 - Your dreams


Drömmar

Det är nyttigt att drömma, kanske det nyttigaste en människa har tillgång till?
Jag är en riktig drömmare, går gärna runt i min egna lilla inglasade värld.

Just för min del finns det så många olika drömmar.
Jag drömmer om att komma på vad jag vill göra när "jag blir stor"  (när blir man stor?)
Ser mig själv som sjukgymnast, skuttandes i foppatofflor,uppsatt hår och en fin relation till patienterna.
Jag ser mig själv som hund-fröken, tänk att ha ett hund-dagis, få umgås med det bästa som finns hela dagarna! 
Ser mig fortfarande som personlig assistent, trots att vi inte har rättigheter till något är det otroligt fint att få hjälpa någon som behöver hjälpen.
Jag ser mig själv som servicepersonal, stå med ett leende och prata med folk.
Jag kan även se mig som något inom psykologi..
Gah, när blir man stor? När måste man veta? idag? helst förra året..

Jag drömmer om en egen familj, för två år sedan var jag helt övertygad om att jag hittat den jag skulle dela livet med, få små knoddar med, någon att dricka te med på kvällarna, någon att ha vattenkrig med, hela livet. Men det livet tog slut ganska kvickt.
Så nu, drömmer jag vidare, om framtiden.

Drömmer om att få resa mycket, Sydamerika,mera av Asien, vackra Europa, hela Sverige, stora delar av den fina naturen i Norge.
Jag vill se världen, lära mig kultur, språk, skillnader och få se öden.
Det finns så mycket mycket mer att se, bortom de vita mittlinjerna.

Jag drömmer om att min familj, mina alldeles speciella vänner och jag, kommer vara friska genom livet, förkyldningar kan jag gå med på, men inget större!

Jag drömmer om att hoppa fallskärm, förhoppningsvis kommer jag göra det till sommaren.
Pirrar i magen bara jag tänker på det, och jag älskar pirr!

Vi drömmer så sinnessjukt mycket, men hur många drömmar ser vi till att styra upp?
Hur ofta säger vi med handen på hjärtat att "jag har uppfyllt ännu en dröm" ?!

dags att lägga vantarna på hyllan, stärka upp sig själv och göra något åt det man vill?

Men jag, jag ska fortsätta drömma en stund till.
Ganska härligt ändå.. =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar