tisdag 14 december 2010

Day 12 - What´s in your bag

intressant..

vad är det med oss tjejer och väskor?!

för det första gillar jag att köpa väskor, ett tag fick jag bara med mig väskor hem när jag var ute i affärer och sprang..
såå, det kan liksom hända att jag har några liggandes ;)

för tillfället har jag 4 väskor i omlopp, en stor och bökig sportbag som snällt ställer upp när jag ska packa "norgeväskan", där finns egentligen bara kläder, och annat pynt för kroppen..
inte så jäkla kul den väskan faktist, men väldigt bra att ha ;)

den andra är "sopsäcken", en stor handväska som rymmer en hel weekends packning. 
en vanlig väska, i normal storlek som hänger med mig till jobbet varje dag
och den sista är en mindre som är finfin att ta med på snabba uttryckningar!

eftersom jag är totalt beroende av lypsyl, har jag minst en i varje väska. 
åker jag hemifrån utan parfymflaskan kan jag få en lättare panik, en trogen följeslagare det!
självklarhet är ju telefon och plånboken.
massvis med papper, kalendern och ett anteckningsblock.
Lider av förvirring och klarar ganska ofta att glömma bort saker som borde kommas ihåg, så flitigt skriver jag ner sånt jag inte får glömma! (men om jag sen kommer ihåg att läsa det jag skrivit, är en annan femma)


en liten släng av apotek måste finnas också, huvudvärkstabletter och magmedicin är oftast med mig.


men för övrigt har jag nog ganska tråkiga innehåll i mina väskor, inget spännande alls, utan mest saker som behövs 




ookej, nu ljög jag lite, kollade i sopsäcken, inte mindre än 5 påsar tuggummi hade jag där..
gillar tugg ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar