torsdag 25 november 2010

Day 03- Your parents

Väldigt passande dag måste jag säga, idag fyller nämligen min pappa år,och mamma har namnsdag!

Som vanligt när jag ska berätta om någon,rabbla upp namn,skriva namn på en lista osv, får jag en lättare ångest,tar någon illa vid sig när dennes namn kommer sist? Så vem ska jag börja med nu?
Det gäller mina föräldrar,och de är värda exakt lika mycket båda två,så jag bara kör, håll i hatten!

Mamma Katarina; en frisk fläkt född på ljuva 50-talet.
Hon är en sån person som inte så många missar, hon är nämligen alltid glad,på hugget och hon älskar att skratta!
Hon är en aning korkad-på ett bra sätt, kanske hellre kan kalla det lättroad-deluxe!?
Om vi för exempel sitter i bilen,på väg till låt säga..Karlstad, så får jag alltid dille på dialekter,vart vi än åker,kör jag mitt dialekt-race,och hon skrattar alltid lika mycket, undrar alltid hur jag har det ställt i hjärnbalken osv.
Men vi har kul,det kan ingen ta i från oss =)

Mor har kamera-besatthet! Hon har alltid kameran med sig!

Hon jobbar som undersköterska på sjukhuset här i byn,och har gjort sedan hon var 18 år och slutade skolan.
Jäkla bra gjort!
Hon är oerhört proffesionell i sitt yrke, hon kan sin sak, lär sig nya grejer, tar hand om patienter så att de minns henne väl.
Hon livar upp på jobbet,och jag får ofta höra hur bra hon är!
Det värmer dotterns hjärta!

Tanten har även svart bälte i 2 sporter,det är det faktist inte många som vet om!
Den första är: shopping! Hon går helt bananas när hon får springa runt i affärer, oftast så crazy att jag går och sätter mig pga orkeslöshet (det borde vara tvärtom,jag vet..)
Andra sporten är stôllighetsdans! När hon hör musik,eller känner på sig att det kommer musik,blir hon återigen crazy och kan stå och dansa i timvis.
Hon och en av hennes kompisar var på disco här i Torsby för några år sen,de dansade HELA natten,så nån ungdom hade tillslut gått fram och frågat hur i katten de orkade!
Det är girl power det =)
Mamma är bästa mamma någon kan önska sig,finns alltid där för oss! 

Pappa Leif då, han är superduperfarsan! 
Han var med om en olycka för herrans massa år sedan,så han skadade nacken så allvarligt att han nu sedan några år tillbaka är sjukpensionär.
Trots sina dagliga plågor med detta,orkar han vara bästa pappan!
Så fort vi ber om hjälp med något,så fort vi rådfrågar eller liknande,rycker han ut som en raket! Vill alltid kunna hjälpa till!
Han mixtrar med foto/film mestadels av dagarna, det är riktigt kul att han fortfarande har sitt intresse kvar sedan han var ung!
Annars spenderar han massvis med tid åt familjens hund Frodo,de är piff&puff! 

Innan han blev sjukpensionär jobbade han som vaktmästare på  högstadiet här!
Så han är en mästare på allt sånt =)

Pappa är en smula galen han också, han är tokig i ett visst bröd som görs i Norge,så innimellan åker han alltså till Norge för att köpa kneip..
Bara det bästa duger åt honom nämligen,spelar ingen roll om det rör sig om limpor,kläder,skor eller möbler.
Det ska vara kvalitét på allt!

Och det är just vad mina föräldrar består av, kvalitét!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar