onsdag 24 november 2010

Day 02- Your first love

Dags för novell nummer två alltså!
Låg och funderade på just denna punkt i natt när kudden inte låg tillräckligt bra..
Det är en rejält svårtuggad sak att skriva om, det går att se på det på flera olika sätt, och jag tänker absolut inte göra det lätt för mig själv,eller för Din del heller förresten..
Here is my story:

Min första kärlek anser jag vara flera stycken..:

1. När jag var bustrollet med största leendet i Fensbol, jag yrade omkring med mitt blonda hår uppsatt med en röd hårsnodd, när jag hade den sprang alltid en kille vid namn Johan efter mig, han blev helt galet kär i mig varje gång jag hade den på mig. Drog jag ur den,var det som hans värld stannade upp.. Jag var inte kär i honom,sa jag, men fasen,det måste jag väl ha varit?
Fjolligt annars.. Men nu finns min hårsnodd under jorden, Johan dog för några år sen, och snodden virrade jag runt ett brev till honom som jag la bredvid rosen.
Hoppas han tar väl hand om den!

2. När jag var något år äldre (nåja,inte avsevärt äldre..)när man kollade i skolkatalogen efter sötaste killen man hittade, så fick man ringa och "fråga chans", hade en jäkla tur (var som sagt söt som socker..och fortfarande,jaa,det har gått över) minns en grabb från stora skolan i Torsby,Mattias (som lever i samma goda värld som Johan nu..), vi blev fnissiga tillsammans.
ojoj,livet var lätt i dessa åren..

3. Mitt första "seriösa", blev tillsammans med grannen, ojoj, det var en pärs vill jag lova, först känt varandra i ALLA år,sen ska man helt plötsligt bli kära och grejer,första pussen var iallafall under stenbron här nere, jag hade ätit falukorv innan..
Förlåt mamma å pappa om ni läser, stenebron var inget ställe man skulle leka vid, men Jill och Lanäs var också med, på sitt lilla hörn =)

4. (hoppar över en liten rad obetydliga ..haha)

5. Tidiga tonåren,läskig tid..En pojk och jag strulade i evigheter, detta var i den vevan jag tog konfirmation.
Han ville att jag skulle sova hos honom en lördags natt,men jag skulle minsann till kyrkan på söndags morgon så nix!
Han erbjöd mig sin bibel(?) om jag struntade i kyrkan.
Jag fick senare min egna bibel, och en låt tillägnad mig och en annan rival ;)

6. 821201 var den allra finaste vännen som tänkas kunde, oj vad kul vi hade ihop! Hela hans familj var inblandad i vårt förhållande, och vi har fortfarande galet kul ihop!
Tyvärr övergick det i vänskap, och den sitter i ännu =)

7. 5ans kusin gick också att bli kär i ,det ska gudarna veta..
Kort historia!Schlutt!

8. (för vidare information,läs under punkt 4 )

9. Mitt sista förhållande. Det var fint det! Så vill jag ha det igen,fast lite annorlunda..

Grejen är den, att jag,liksom alla andra (?) blir mer och mer kär,mer och mer trygg och harmonisk för varje gång hjärtat slår till extra.
Den jag tillslut fångar in och lyckas behålla,den kommer utan tvekan få det bra, då jag avgudar mina extra hjärtslag!

Första kärleken ja, hur ska man se på den saken?!

1 kommentar:

  1. Gillar nummer sex bäst! Men....vem gillar INTE de?

    SvaraRadera