måndag 13 februari 2012

Granne granne på väggen där

Jag skulle vilja vara min granne.
Så jag vet hur de tänker om vanor och icke vanor.

* Ibland kommer jag ut med sportsaker i händerna. kommer hem rödrosig om kinderna.
*Väldigt ofta panikvaknar jag runt 10.30 och nästan boxar upp rullgardinen, flera av de gångerna har såklart grannskapet stått utanför fönstret..
* Ibland, kanske väldigt sällan. Men märk ordet ibland, kastar jag upp rullgardinen kl 05, sjunger en förjävlig sång och morsar runt i lägenheten. för att sen hoppa fram mellan husen här.
*Nångång ibland kommer jag hem runt 05, oftast med festblåsan på, skorna i handen och håret på alla kanter.
*Och ibland har klockan lullat förbi 05, då jag kommer hem sitter grannen på sin trapp och dricker morgonkaffe. Hej hej hej...
*Samma eftermiddagar som jag gick och la mig sent (tidigt) på, hasar jag ut till soptunnan iklädd pyjamasbyxor, en trasig tshirt och håret på alla kanter.

Jag har noll rutiner när jag är ledig, och jag skulle vilja se mitt liv från ett annat perspektiv. från andras ögon.
Eller egentligen, varför?

Jag trivs bra, jag har det bra. Och jag ska fortsätta nypa mig i armen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar