tisdag 15 mars 2011

Mitt i Natten

...och jag är i halvdvala, det gillas!!
men snart är det dags att vrida på dygnet igen.. tji fick jag!



 Sitter och lyssnar på Carolina Wallin Peréz.


När jag hör henne längtar jag till sena sommarnätter..

Rosévin, ljumma vindar som fläktar håret lätt ruffsigt.
Nattbad..Dova röster som gömmer sig i mörkret, ett mörker som fylls av ljus.
Ljus som släcks när regndroppar faller harmlöst över det ruffsiga solblekta håret.
Glada leenden som gillar dropparna, som formar en ny epok.

Jag längtar efter sena sommarnätter med vinden som blåser lätt i gröna björklöv.
Där några rådjur står, undangömda och stela från ljudet av mina tunna sulor som flyttar småstenarna på vägen.
Innan låg skorna på en stenhäll och gapade tomma när jag satt där, blickade ut på sjön som speglade oskrivna vågor och skvalp mot stenar som inte finns.
Sjön som speglade framtid.

Jag tycker om Carolina Wallin Peréz sätt att få mig att längta, efter något jag ännu inte känner till!

1 kommentar: