tisdag 29 mars 2011

Ännu en vecka

Ojoj vad jag gillar mitt liv!

Torsdan när jag kom hem sov jag gott, sen åkte jag till farmor och hälsade på.
Fredan åkte L och jag till fjället för lite längdåkning, blåste endel, men när solen lyckades lura molnen värmde det jätte skönt.
På kvällen fick jag finbesök av Emma, film,popcorn och beautysleep!
Lördag var jag valpvakt åt himmelskt söta Otto, en boxerpojke på 10 veckor
På eftermiddagen tog jag med mig halva köket och gick till Linda på våfflor och drinkar. Gillar att bo granne med en av mina bästa vänner!
På kvällen fick jag filmbesök av J, grönsaker och dipp, bra film och bra sällskap,och massvis med sömn! ME LIKE!

Söndagen gick i kalasets tecken, först mysigt 4års kalas hos Stellabus, nöjdaste flickan på jorden!
Där blev det god mat av pappa P och smaskens tårta gjord av mamma A.

Kvällskalas hos Teza,massa härligt folk som ville fira med oss att vi vridit om klockan till sommartid, fina sommardrinkar, galna skratt och finlir ända in på natten..

Igår åkte jag med Kristin och Max till Sunne, inspirationsbesök i massa affärer, god lunch på Saffran & Vitlök, innan hemfärd och hejdåkram till J som åkte hem till sitt Uppsala.
På eftermiddagen lagade Anna mat, smördegsinbakad fläskfilé, hasselbackspotatis, pepparsås.. Smaskens!
Stella och jag gjorde hallonpaj som sockerstänk!

På kvällskvisten kom mamma hit på kvällsfika, varma baguetter och te, småprat och trötta ögon. Perfekt slut på dagen!

Idag sov jag riktigt länge, vilket var behövligt, så hade inte så svår ångest över det.
Trotsade vädrer och drog på vårkläderna och gick till Hanna på te och sen vidare för presentköp.
På eftermiddagen bakade L och jag först dumlekakor innan vi smörjde ihop muffins,behöver jag säga MUMS?!
Nu avnjuter jag stilla stund i soffan, ska nog snart kasta ankar och sova kudden.


I morrn får jag nämligen finbesök av Anna W som numera bor i Karlstad, vi har inte setts sen i augusti.. vilket känns jätte konstigt, då vi setts titt som tätt innan.
Hon ska få lunch när hon kommer hit, wok med kyckling.
Det blir bra!


Ser att min vecka varit ganska intensiv, så i morrn kväll ska jag bara vara, sitta i soffan..
För sen börjar arbetsveckan igen, innan mamma och jag åker till Göteborg på mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar