torsdag 23 juni 2011

Skrapat vuxenpoäng

För några år sen hade jag så många vuxenpoäng att jag nästan lottade ut några från min förråd.
Jamen du vet, alltid ha mat på bordet, diskvattnet upphällt FAST vi hade diskmaskin..
Ställde klockan för att ta en morgonrunda med hundarna, slängde i en tvätt undertiden som bulldegen jäste..Då var jag 22 år och jävligt nöjd med livet!

Nu är jag 25 år, och jagar poäng på nytt, (försvann bland flyttlådorna..)
Ibland lyckas jag klämma in några små poäng här och där, men jag har kommit på hur gott det är att sova på morgonen igen, även kommit på hur svårt det är att lägga sig i tid på kvällen, i synnerhet då jag jobbar natt!

Häromdagen vaknade jag kl 07, vilket för mig är en tid på dygnet då jag brukar lägga mig. Slänge i en tvätt, la mig och läste lite, sov en liten tupplur som tog nån timme. Vaknade, hängde tvätt, dammtorkade, handlade.. Klockan 11 var jag färdig med ALLT som kunde göras, då hade jag alltså en hel dag på mig att syssla med nöjen. Så kaffe och bebismys, saft och bebismys. Man hinner alltså mycket på en dag. (om man samlar poäng)

Idag hände något långt utöver det normala i mitt ungdomsliv..
Tar det från början. La mig runt midnatt igår, läste några kapitel i en bok, ställde klockan på 08.00.
Inte utan anledning....- För att åka till Ica och handla! HA, känn på den!
Så 08.10 lämnade jag bingen, vaknade till i duschen, åt flingor och mjölk, hälsade glatt på granntanten och åkte till Toria.
Där var det redan kö och massa folk. Och alla var över 40, så alltså måste jag har skramlat på mig massa poäng!?
Hem med varor, ner till Torsby igen, klockan var då 10 och det fanns inte en parkering.. Tillslut hittade jag en ruta vid Konsum, ner till systemet, och gissa? KÖ! Klockan 10.07.. Helt otroligt!

Fick med mig Morgan, Gosa och 3 öl.. Nästa steg i min utveckling är att lära mig tycka om öl,igen!
Det fungerade för några år sen, men nu gillar jag bara öl-rapar. inte själva drickandet.

så ja..

Har en känsla av att den här helgen kommer innebära allt som inte har med vuxenpoäng att göra, så tack å hej!

1 kommentar:

  1. Ha ha ! Oroväckande... fortsätt att vara ungdom... Det är underbart ! Din tid kommer endå sen ;-) Njut nu // J

    Ps. Tack för kaffet Ds.

    SvaraRadera