fredag 17 juni 2011

Aningens likgiltig

Mahowdi    

Skapligt intensiv början på lediga veckan!
Hade turen att jobba kvällspass på onsdag, i stället för natt.. Slutade 22.30
Ett snabbt hej då till en arbetskamrat som slutat sin tjänst denna veckan, så puttrade hemöver, och JAHA, 30 min till Kongsvinger valde motorlampan i bils*ten att lysa!
Åkte in till en skola och kände mig alldeles skitförbannad!!
Ringde och smsade de jag trodde skulle veta om jag kunde köra eller inte..Såg tusenlapparna flyga sin kos.. Tillslut ringde jag mitt försäkrings-journummer.. Där fick jag positivt, skulle köra lugnt hem de sista 11 milen. Jahapp!

Vägen har varit avstängd en bit, så valde att ta omvägen direkt, i stället för att vända och töla, men JAHA, när jag tagit den urdryga omvägen visar det sig att den vanliga vägen var åkbara. Lycklig??
Blev ännu mer irriterad och tänkte väldigt högt "nu fattas det bara att det kommer en älgsate"
OCH VAD?? Jorå, en ful, älgig älg rasar ut i vägen! 
Och det var den fulaste älg jag sett, den såg ut som en skållad schäfer, alldeles ihopkurad!

Sen hem till älskade sängen, då var klockan huxflux 03.00. Tack!


Vaknade 06.40.. ännu mera tack! Bästa Jimmy i absolut hela världen kollade på min bil,innan jag for i väg till Karlstad. det är TACK på riktigt det!
Felet var pinsamt, så det skiter jag i att berätta.



Sen en bra runda i Karlstad alltså, med massa inköp. Nöjd tjej!


Idag åkte Anna, Stella, Anton och jag till Charlottenberg, fyndade lite parfymer å sånt trams, bra dret!


Sen hem till soffan, och vaknade när Linda ringde.. Somnade tydligen rätt harmlöst
Så vi har grillat, spelat badminton och yatzy. Myskväl!!


Nu ska jag nog faktist inte göra värst mycket mer idag. Är på ett jäkla skumt humör.. Är glad, fast fundersam, bekymmerfull, lite gråtnödig....


Jahapp, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar