söndag 20 februari 2011

Det är ett elände

Har under veckan varit bättre än vanligtvis på att följa nyheterna.
Det kan vara den sämsta veckan på väldigt länge!

Den hemskt tragiska båtolyckan i Vietnam där 2 unga tjejer från Karlstad omkom, de hade precis börjat livet utanför skolan. hela livet stod framför dem!
När jag läser nyheterna på aftonbladet nu, ser jag att vietnamesiska myndigheter har erbjudit de drabbade familjerna 6700 kronor i skadestånd.
Vad är det för dåligt skämt?!
Skulle de ynka kronorna ersätta liv? Jag skulle inte ens vilja ha de pengarna! Utbilda hellre någon, som i detta fallet, båtbesättningen! Ursäkta,men nån jävla måtta får det ändå vara på galenskaperna!
Tappade hakan helt när jag läste det..Och sen att det verkar vara ett slarv från besättningen också, de har hållit ventiler öppna, stängt av motorn som vanligtvis röjer undan vatten som kommer in
De har slarvat bort 12 liv! 
Blir så illa till mods, vill vrida vett i dumt folk, men vad tjänar det till?

I Australien lekte några bröder vid en bäck, och plötsligt kommer en krokodil och rycker med sig en 14-årig grabb under ytan,medans de andra bröderna satt hjälplöst och såg på.
Ska man behöva vara med om sånt?
Människor är förvisso rovdjur, och vi har till skillnad från andra djur tillgång till hjälp i form av psykologer, mediciner etc.. Men vad gör det för nytta?



Ett par från Usa är ute och seglar, utanför Omankusten blir de kidnappade av somaliska pirater.
Vad är spännande med att kidnappa folk? Vad njuter de av?
Folk är det värsta slaget som finns, vedervärdiga kryp som skapar krig, ledsamheter och oroligheter!


Danmark har skakats av sanningen där två föräldrar förgripit sig på sina 9 barn.
Ett av barnen har blivit våldtagen av sin far, tvingats äta avföring, ha sex med en häst och sen fått gräva sin egen grav.
De andra 8 barnen har blivit slagna med baseballträ, en kille fick kokande soppa hälld i sin hals av de som kallas föräldrar,målsmän och ansvarstagna.

Det gör så fruktansvärt ont i mig, jag blir äcklad, ilsken och orolig över vart allt barkar i väg.
Hur många lever i misär? Hur många oskyldiga, stackars barn lever i ett helvete medans vi övriga i samhället står bredvid i ovetenskap?
Hur många "föräldrar" njuter av att skada sina barn?

De är oskyldiga små hjältar som inte valt att leva!

Samtidigt ökar statistiken över deprimerade och självmorden stiger..
Undrar vi varför?


Är så ledsen idag, har ingen glöd, inget klös.
Tillägnar mina djupaste tankar till alla er som sörjer, alla er som är utsatta..
Fast jag inte vet vilka ni är


Vi måste tillsammans kämpa för ett samhälle som är värt att leva i,

jag skäms över att vara människa såna här dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar