fredag 16 september 2011

Longing

Jädrars vad jag längtar tills Polarisen får känna på snö igen!
När jag fick min förarlicens för skoter för hundra år sen, skulle Malin och jag "ta oss en tur..."
Packade massvis med smaskens i luckan, tog med allt som brudar tar med, ja, mat, festis, varm oboy och toapapper..
Sket liksom i det viktiga som spade och yxa. Det märkte jag det..
Det här är egentligen skit trist läsning, men jag ler när jag tänker på det ;)

Först kom vi till ett krondike av världsklass, men upp kom vi, men det var bara mossa under oss när vi var klara..haha!
Spann vidare i pudret upp mot skogen, satte oss på en tjärn och grillade, solade och mådde fantastiskt bra.
Gjorde t.om en skogstoalett bland tallarna.

När vi skulle åka startade inte bjässen.. Girls just wanna have fun...
Ringde pappa som garvade läppen av sig, detta fick allt dotra lösa på egen hand.
In under huven och muckla med diverse remmar och annat..
Malin stod på sidan och kramhöll min arm, hon tittade på några fåglar som svävade..
"marie, det kommer såna asätare nu..kolla.." hon trodde nog vi skulle vara kvar där tills vi blev uppätna..
(snöskator är förövrigt snälla djur)
Men hur som, vi kom i väg och sen dess åker jag ingenstans med skotern utan bättre redskap!

snösnösnösnösnösnösnösnö. kommsikommsi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar