fredag 2 september 2011

Jag är menlös


Det här med grannar alltså.. Är jag i Norge har jag en tant som väsnas så hon faktist förstör mitt liv. På riktigt!
Här hemma i Torsby har jag inga problem med grannarna, vi hejjar artigt, jag fjantar lite med deras yngsta son (som inte är i min ålder), de kommer med chokladtårta när jag ligger ute på sommargräset och är bakis, jag ger dem hot shots som tack. Jag pratar väder med barnens farmor och så vidare,och vidare..

Märkte under sommarens absolut varmaste dagar att familjen satt inne och såg på film, såna filmer med krigsmaskiner, hästar som galopperar med 700 volt i benen, gubbar som skriker konstiga saker och så vidare, och vidare..

Igår satt jag i soffan, med en härlig feber, det vibrerade i väggarna,det dundrade.. Jag trodde först det var åska.. Men nej, det var grannarna som såg på film.
Nu ser de på film igen.. Det vet jag, för det hör jag! HERREGUD, folk som är döva ska inte ha hemmabiosystemstjohejsan, de ska ha en tjockteve med text-teve, högst!

Om de inte är döva ska de bannemej sänka volymen! Mina tavlor som inte ens är inköpta ännu ramlar ju för fan ner från väggarna!

1 kommentar:

  1. Du är inte menlös ! Grr... Byt rubrik !
    Grannar kan man tycka vad man vill om , men du är och förblir NO:1 kom ihåg det....

    SvaraRadera