tisdag 26 april 2011

Julen varar än till påska?

Å jamen tôcken helg dä ha vôr!



Kom hem från Knegarlandet i grynigaste gryningen på torsdag morgon.
Hade menat mig en lugn och stilla kväll i soffan, och så blev det-en stund
Men så kom en fin liten flicka hit och berättade att hon inom några månader kommer ha en rund,hälsosam mage!
Och tjipp, så blev jag på firarhumör och korkade upp en flaska vitt!
När den var slut, tyckte jag ju att det verkade ologiskt att bli salongs av den flaskan,och sen bara tvärsluta.. Så tog med mig godispåsen och gick över till Linda med lillebror! 
Barkade av några groggar där,innan det kom fram att Johanna satt i sin ensamhet med vin i omlopp, så hon och Lars kom över hit, och det slutade med en kväll hos Lars.
Behagligt många groggar senare,och morgonbad ute på verandan senare, la vi oss och sov, strax efter halv 6 hade min telefon skickat sista smset..
God morgon?!

UNDERBART god påsklunch hos mor & far, med sömn i soffan!
Sen hem för att korka upp den där jäkla boxen 3 apor!
Kom en liten hög med folk innan bussen till Branäs skulle hämta oss.
Galen galen galen kväll! (med en skosula mindre)..
Härlig lördag stod på glänt, massa övertrötta skratt,funderingar och filosofier..
Sen upp till Suzz på trägårdsfix,innan badtunne-natt!
Och det var också en helnatt ska jag lova, kom hem runt 05.30 även denna morgon..

På söndagskväll blev det middag och massa  galenskap på Hovfjället där det var säsongsavslutning!

Det här kallar jag en helhelg!


 Jesus ska bannemej va nöjd han, när vi firat honom så vansinnigt mycket!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar