torsdag 21 juli 2011

Det där med föda

Herregud, den här tjejen har ätit sig både mätt och tjock sista dagarna.

Igår var Petter och jag på kulturdag. Styrde kosan mot Munkfors och Lars Lerins utställning. Blev överraskad av det goda slaget. Hans verk är för det mesta mörka,gråa,lite dystra.. Men nu har han bytt pensel,uppenbarligen!
Han har hunnit med att måla många tavlor i år som är med på utställningen, den "röda tråden" var kul! Blev galet kär i en tavla,den var stor och mörk. Havet var mörkt, och mitt på låg en båt, i typ Titanicstorlek, bredvid på land stod två sjömän. Den tavlan vill jag ha!
Vi åkte vidare till ett fik i samma byhåla, tavlorna var bättre än kakan. Jepp, så var det.
Åkte till Hagfors och gick igenom favoritaffären, även den var sämre än tavlorna denna gången

Vidare hem åkte vi till Brattfallet, vackert! Där och då svällde min mage upp till grandiosa-deluxe-gravidsize.. Inte helt charmigt

Idag var alltså stora ätardagen..

Frukost
Pannkaka
Popcorn
Klubba
Prinskorv och färskpotatis
Lite mer popcorn



och nu står det ett par skor och glor på mig. undrar varför

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar