torsdag 26 maj 2011

Krav krav krav

Jag måste backa på en bil nu när jag är i Norge denna veckan..
måste måste måste måste måste!!

 Nu undrar säkert någon krake vad jag har för tvångstankar angående att backa på en bil..Och det undrar jag också,innerst inne..
Det var såhär,i morse innan jag slog upp mina gröna drömde jag något fantastiskt.
Att jag backade på en bil...

Men det blev bara en liten reva så ryckte på axlarna och fortsatte åka.
Efter några veckor ringde en polis från Kongsvinger som minsann hade fått i uppdrag att ringa mig då han var "gränspolis"..De hade tagit upp filmen från övervak och sett att det var min bil som backat på en tants bil.. Och detta skulle kosta mig ca 6000 NOK då jag inte hade försäkring som täckte.
Lyckades snurra Herr Konstapel runt mitt lillfinger, så han tyckte också priset var onödigt,men han skulle skicka inbetalningskort så kunde vi tillsammans överklaga senare.
BRA POLIS!!

Sen satt jag på en parkering och skulle åka då en bil med massa folk åkte förbi, de vinkade och hoppsan hejsan! Sen ringde Hanna, och sa att "han blev allt nyfiken nu"
Då var hon tydligen vän med polisen som på facebook hette Tomas Hjerpe..
Åkte till jobbet, skulle va i restaurangen denna dagen. Tomas Hjerpe och jag hade haft lite kontakt via msn, och visst fanns det något..
Där stod jag på jobbet,och han kommer dit.. Jag blir tossig, skitkonstig och går i väg..Lägger mig på en madrass inne i bunkern, då vi jobbade på ett gammalt fängelse.
Då kommer han dit, undrar varför jag gick å så..Och där blev jag upp över öronen galet kär!
I Tomas Hjerpe! 

Men han hade ett dubbelnamn,för det skrev han iallafall på en cykelflagga jag fick av honom.. hmm
åkte på fest i hans hydda, där massa poliser bodde.. 

Jag var så ledsen när jag vaknade i morse, för den drömmen var så otäckt verklig. Kunde känna hans ord i mina öron.
Och känna pappret där det stod ett kontonummer och 316kr. Jag skulle betala 316kr i månaden ett tag,sen var boten borta. Snälla Tomas Hjerpe.

Min linje:
Krockad bil: Niklas backade på en bil häromdagen
Försäkring: Hittade min hemförsäkring i skräphögen igår,som ska betalas nu.
Norge: ja, det säger sig själv..
Tomas Hjerpe: det finns massvis med såna på facebook..
Polis: vette fan alltså..


Så jaha, tack Tomas för inatt, det var obehagligt mysigt!
 

1 kommentar:

  1. Polis skulle man varit :-)
    Du kan väl drömma om en pyroman istället, och behöver en brandman som kommer till dig ;-)

    SvaraRadera